Eerste dagen - Reisverslag uit Carrum Downs, Australië van Anne Siemons - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Carrum Downs, Australië van Anne Siemons - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Anne

01 Februari 2014 | Australië, Carrum Downs

Maandag begint mijn stage, dus heb ik nu genoeg tijd om nog dingen te ontdekken en rustig aan te doen. Gisteren, 31 januari, werd ik vroeg wakker. Dit komt natuurlijk door mijn jetlag. Ik lag er al om half 7 's avonds in, ik was geslooooopt, maar werd in de nacht wakker om 3 uur van de hitte. Toen gelukkig weer in slaap gedut, maar om half 9 werd ik weer wakker. Ingrid was ook al wakker en we gingen samen ontbijten. Lekker met onze pyjamas in de woonkamer het ochtendnieuws kijken. Ze vertelde dat dit weekend het bij ons weer tegen de 44 graden wordt! Pfoe lekker vooruitzicht!

Na het ontbijten gingen we ons klaarmaken om er weer op uit te gaan. We gingen eerst naar het strand wat hier heel dichtbij is. Ik was helemaal blij, mijn eerste trip naar het Australische strand! We parkeerde en Ingrid was helemaal verbaasd dat er een parkeer automaat stond, want in Australie hoef je daar niet voor te betalen zei ze. Nou dat is wel anders in Nederland! Maar goed, toen gingen we lopen over de pier en zijn we daar even gaan zitten. Heerlijk in de ochtend met de zon achter de wolken en een frisse zee bries. Na een tijdje gingen we naar het informatie centrum zodat ik wat informatie boekjes mee kon nemen om uit te zoeken wat ik allemaal nog wil doen. We vroegen een vrouw daar om wat informatie boekjes en heb denk ik voor 4 kilo boekjes meegekregen!

We moesten nog naar de winkels, maar deze keer nam ze me mee naar een groot winkelcentrum, voor mijn stekker! Nou dat winkelcentrum was groooooot pfoe. Als ik daar alleen zou zijn zou ik de weg kwijt raken! Maar we vonden wel de stekker, dus kan alles weer opladen en dus ook weer hier schrijven! We gingen nog wat verder winkelen en ik heb een driekwart broek gekocht, i know beetje ouderwets, maar op werk mag ik geen korte broekjes en lange broeken zijn gewoon echt te heet! We hebben nog wat rond gelopen en gingen toen naar de Food Court. Een verdieping met alleen maar vreten! We willen allebei afvallen, haha, dus gingen bij de subway een broodje eten. En voor degene die mij kennen, ik ben een mens van gewoonte ik neem ALTIJD hetzelfde, maar gisteren voor het eerst in mijn leven heb ik een ander broodje besteld bij de subway!! *Applaus*

Toen waren we klaar met winkelen en liepen weer naar buiten. Het was echt super heet geworden en we gingen lekker naar huis! Op de weg naar huis zei Ingrid dat we wel even langs Dutchcare konden gaan! Het leek me super leuk om alvast een kijkje te nemen. Het is bij Ingrid om de hoek dus we waren er zo. Het is veel groter dan ik had gedacht, maar wel zo Nederlands als ik had gedacht. Lekker klompen tegen de muur en Hollandse schilderijen. De meeste mensen praten gewoon Nederlands, ook van het personeel. Ik heb al veel mensen de hand geschud en ze waren allemaal heel aardig! Ik kijk er nu nog meer naar uit om maandag te beginnen!

Na een auto rit van 1 minuut waren we weer thuis. Ingrid zei dat een meisje op werk nu verblijft in een wat minder hostel en dat ze had gezegd dat als ik het ook goed vond het meisje wel bij ons mocht komen ''wonen''. Ik vond het natuurlijk goed! Ingrid belde Gaby gelijk en ze kwam even langs. We hebben uren gekletst en samen avond gegeten. Het was heel gezellig en maandag gaan we een bed voor haar regelen!

Nu is het 1 februari en Ingrid moest vandaag werken. Dus ik werd wakker alleen in het huis. Ik ben eerst naar buiten gegaan en van het heerlijke weer gaan genieten. Vind het lekker om als ik net wakker ben even buiten te zitten (met een sigaretje ;p). Daarna heb ik mezelf een lekkere tosti gemaakt en een banaantje gegeten! Ik ben zo trots op mijn lekkere tosti dat ik er een foto van toevoeg haha! Ik ben net begonnen met alle informatie boekjes door te spitten en op te schrijven wat ik graag wil doen. Pfoe wat een werk en wat zijn er veel leuke dingen te doen!

Ik ga me nu klaarmaken om naar het strand te gaan! Gaby komt me zo ophalen en dan gaan we samen lekker uitwaaien! Ohja en bijna vergeten! Mijn medicijnen tegen mijn allergie voor katten werken goed! (Foto toegevoegd)

  • 01 Februari 2014 - 03:34

    Arjan:

    Haha geniet ervan meis, fijn dat je een ander meisje erbij hebt! Zorg er in ieder geval voor dat je je goed insmeert en vooral dat je ervan geniet, ook ga ik regelen dat we samen een maandje rond kunnen reizen daar hihi, veel plezier meis ik gun je alles wat je daar ten goedde komt! slaap lekker! Xxxx

  • 01 Februari 2014 - 12:00

    Mams:

    Hey lievie, toch wel Crocs bij de broek gekocht ? :) strand : heerlijk, geniet ervan. Het is hier rond het vriespunt. Maandag veel succes en plezier ! Kijk goed uit bij t oversteken he, verkeer komt van de andere kant :) hvj dikke xxxxxxx mamsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ik ga voor een half jaar naar Australie voor mijn stage. Ik verblijf in een gastgezin dichtbij Melbourne. Ik zal hier mijn belevingen en avonturen op schrijven zodat iedereen in Nederland op de hoogte kan blijven :)!

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 13911

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 15 Juli 2014

Australie

Landen bezocht: