First day at work - Reisverslag uit Carrum Downs, Australië van Anne Siemons - WaarBenJij.nu First day at work - Reisverslag uit Carrum Downs, Australië van Anne Siemons - WaarBenJij.nu

First day at work

Blijf op de hoogte en volg Anne

03 Februari 2014 | Australië, Carrum Downs

Vandaag had ik mijn eerste werkdag! Ik was wel wat zenuwachtig, gelukkig had Ingrid me al meegenomen naar werk dus wist ik een beetje hoe het eruit zag. Ik begon om 8 uur en had eerst een gesprek met mijn begeleidster. Ze heeft me een rondleiding gegeven en daarna kreeg ik ''computer bijles'' van een andere man. Om het systeem op werk een beetje te begrijpen. Ik had wat moeite to switch in English. Maar it gets bettah ;). Na de uitleg van het systeem ben ik wat gaan kletsen met bewoners tot dat the fire alarm af ging! Ik wist niet waar ik heen moest tot dat een collega mij aan m'n arm mee trok naar het kantoor. Daar moesten we verzamelen en kregen we te horen wat er was. Het bleek een fleabom te zijn.

Daarna ging ik echt aan het werk en mocht ik met iemand mee. Ik heb veel meegelopen en met de mensen gepraat. Bijna alle patienten spreken goed Engels en Nederlands. Dus dat is wel leuk en dan switch je ook veel met je taal. Ik moet er wel aan wennen, maar dat komt wel goed!

Mijn shift ging wel snel voorbij. Mijn collega's zijn heel leuk en aardig en de man die mij het systeem heeft geleerd wilde me gelijk ''slang'' leren. Dat zijn typical Australian words bijvoorbeeld ''Give me the deadhorse'' dat betekend ''geef me de tomatensaus''. Zo heb je heel veel woorden in ''slang'' en hij gaat me een paar leren! Andere zeiden weer dat ze me mee wilden nemen op een campingtrip. Dus ik word hier goed opgevangen!

Na mijn shift ben ik naar huis gelopen, dat is maar 10 minuten lopen! De kleindochter van Ingrid is er nu ook en die blijft elke maandag hier. Ook komt vanaf morgen Gaby hier wonen. Dus een house full of ladies!

Vanavond gaan we met z'n drieen uit eten! Ik heb het super erg naar mijn zin! Morgen weer lekker aan het werk!

  • 03 Februari 2014 - 19:21

    Iris:

    Hey Anne, Fantastich om te lezen hoe je het allemaal doet. Wij zijn super trots op jou. xx

  • 03 Februari 2014 - 19:58

    Tante Anja:

    Hee Anne,
    Vandaag voor het eerst ijs op de voorruit, hier en daar glad. Tikkeltje jaloers ben ik wel als ik je verhalen lees. Net de wereldbol weer vast gehad met Merel. Zo te lezen zul je snel je plekje vinden op je stage adres. Succes !

  • 03 Februari 2014 - 20:08

    Eslie:

    Gelukkig dat het je goed bevalt Ann! Kus uit Zundert

  • 03 Februari 2014 - 20:18

    Mams:

    Hey meis, fijn te horen dat t goed gaat. Dat " slang " zal ook wel lukken. Ik heb er nog 1 voor je : maccas uitspreken als mackers : kun je tenminste plek vinden om hamburger te scoren :) is nl " slang " voor Macdonalds :) dikke xxxx mamsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ik ga voor een half jaar naar Australie voor mijn stage. Ik verblijf in een gastgezin dichtbij Melbourne. Ik zal hier mijn belevingen en avonturen op schrijven zodat iedereen in Nederland op de hoogte kan blijven :)!

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 13914

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 15 Juli 2014

Australie

Landen bezocht: