White Night - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anne Siemons - WaarBenJij.nu White Night - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anne Siemons - WaarBenJij.nu

White Night

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Zo het is weer een tijdje geleden dat ik een reisverslag heb geschreven! Maar heb ik het heel druk gehad. Vooral met stage en de verslagen daarvoor en even toch mijn plekje vinden in Australië!

Op stage ga ik nu beginnen met 3 case study's. Dit houdt in dat ik bij 3 bewoners alles ga uitwerken; de medicatie, de diagnoses etc. Ook ga ik dan de zorgplannen bekijken. Ook de andere disciplines die betrokken zijn bij een bewoner ga ik bekijken en dagen mee doen met de andere.

Daarnaast is het hier in huis lekker vol met 6 vrouwen! En omdat er nu vaker wat dagen tussen zitten dat het afkoelt komen de beesten binnen. Dus is heel gezellig! Paar dagen geleden zat er een kakkerlak op de wc deur en ik moest eruit! Ik ben er toen ook achter gekomen dat ze kunnen springen!

Ik heb ook al laatst een nachtdienst met Gaby gedaan. Alleen ik voelde me niet helemaal goed. Toen heb ik gelijk mijn temp. gemeten bleek dat ik 38.7 had. Maar ik bleef wel, alleen werd het dus erger en kreeg ik 39.4! Toen ben ik om half 4 toch naar huis gegaan en ziek in bed gaan liggen. Werd nog op mijn weg naar huis door de politie tegen gehouden! Die dachten vast dat ik aan het zwerven was ofzo!
Dus deze nachtdienst was niet helemaal top! Wil sowieso nog op beide afdelingen een nachtdienst lopen!

En ik heb het goede nieuws te horen gekregen dat er waarschijnlijk wel een auto voor me is! Dit zou zoveel makkelijker zijn! Lekker cruisen door Australie!

Vannacht zijn Gaby, Iris en ik naar Melbourne gegaan. Het was White Night. Dit is een avond waar heel Melbourne belicht is en overal shows heeft. Het leek op Sziget, maar dan in 1 dag en in 1 stad! We zijn voordat we Melbourne ingingen naar Chapelstreet gegaan. Ze hebben daar heel veel leuke winkeltjes en pubs. Het is een soort kunstenaarsbuurt, beetje alternatief! Na een paar biertjes en friet met hotdog zijn we wel naar Melbourne gegaan! EN HET WAS DRUK pfoe niet te doen! In de trein was het ook zo druk en ik kreeg een oksel tegen mijn gezicht aan en kon deze geur heerlijk ruiken. In Melbourne zelf was het ook heel druk. We hebben toen de bibliotheek gezien die was heel mooi belicht en zijn daarvoor even gaan zitten bij het gras. Daarna zijn we even naar een bandje gaan kijken, maar die waren wat saai! Haha!

Daarna hebben we lekker door Melbourne gebanjerd en veel pubs and clubs gezien! Eigenlijk alleen maar! We zijn naar een paar vette clubs geweest wat ook een rooftopclub heeft! Is heel vet! Zo kijk je over heel de skyline van melbourne, onder de sterren en je bent in een pub!

Heb al wat meer foto's gemaakt en deze komen binnenkort erop te staan!

  • 23 Februari 2014 - 11:01

    Amber:

    Leuk mopsie, naast school ook vooral veel leuke dingen doen op deze once in a lifetime experience! & vooral veel blijven schrijven, zo leuk om je verhaaltjes te lezen!! Jammer dat je er vandaag niet bij kan zijn =( maar we drinken weer een wijntje op jou schat xxx

  • 23 Februari 2014 - 13:21

    Jan Pijnenburg:

    Mooi verhaal anne ik lees wel dat je het druk hebt.
    Nog veel plezier

  • 23 Februari 2014 - 13:26

    Ton Pijnenburg:

    Hallo anne
    Volgens mijheb je het prima naar je zin daar fijn om weer wat van je te horen hier gaat alles zijn gangetje
    Arjan mist jou toch wel maar dat is ook wel te begrijpen.
    Geniet ervan

    Groetjes ton

  • 23 Februari 2014 - 15:06

    Mam:

    Lievie, zo fijn om te horen dat je het naar jouw zin hebt ! Ik ben zo trots op jou ! Je doet het toch maar even daar Down Under ! Melbourne is een wereldstad, kan mij voorstellen dat het daar erg druk is. Klinkt allemaal heel bijzonder. Zeker ook jouw stage. Veel verantwoordelijk. Je bent een kanjer. Een auto !?? O jee ! Je weet toch wel dat ze links rijden ;) moet je vast wel aan wennen. Maar is idd geweldig als je de Outback in kunt gaan. Gezellig een huis vol vrouwen.......geniet van alles wat je doet, pas goed op jezelf en weet dat ik er altijd voor jou ben ! Hvj heel veel liefs mamsie xxxxxx

  • 27 Februari 2014 - 20:30

    Peter Pijnenburg:


    Hallo Anne, hier een berichtje van Arjans favourite oom Peter.

    Met veel interesse lees ik al je verslagen over de activiteiten in Aussie.
    Yvonne en ik hebben de vakantie naar Australie geboekt.We gaan eerst
    van Adelaide naar Melbourne met een tussenstop op Kangeroo Island.
    Op het einde gaan we nog 2 weken naar Tasmanie.Wij weten niet wan-
    neer jij terug komt, Arjan zal het best verteld hebben maarik ben het nu
    kwijt in mijn geheugen. Maar als je 7 juni terug bent, ben je van harte
    welkom op mijn abraham feest in de tuin.Verder nog veel plezier en
    geniet van al de ervaringen en kennis die je opneemt tijdens je stage.
    Vele groeten van Yvonne en Peter?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ik ga voor een half jaar naar Australie voor mijn stage. Ik verblijf in een gastgezin dichtbij Melbourne. Ik zal hier mijn belevingen en avonturen op schrijven zodat iedereen in Nederland op de hoogte kan blijven :)!

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 13908

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 15 Juli 2014

Australie

Landen bezocht: