Bowlen en duiken - Reisverslag uit Carrum Downs, Australië van Anne Siemons - WaarBenJij.nu Bowlen en duiken - Reisverslag uit Carrum Downs, Australië van Anne Siemons - WaarBenJij.nu

Bowlen en duiken

Blijf op de hoogte en volg Anne

28 Februari 2014 | Australië, Carrum Downs

Naast dat ik veel stage loop doe ik ook leuke dingen! Ik heb nog geen auto, maar hij komt, dus ik kan nog niet echt Australie rondtrekken. Laatst had ik een afspraak bij de dokter voor mijn Dive Medical. Ik moet mezelf laten controleren voordat ik mijn Scuba Dive Course mag doen. Ik dacht dat dit een controle om even te kijken naar mijn oren en longen. Maar ik heb er 1,5 uur gezeten!

Ik ging met de bus richting Carrum Downs Shopping Mall, want daar was het Medical Centre. Ik meldde me bij de receptie en kreeg formulieren mee die ik in moest vullen. Ik werd naar de behandelkamer gebracht en daar mocht ik mijn formulieren invullen. Het zag er uit als een spoedeisende hulp van een ziekenhuis en er waren 4 ''kamertjes'' die werden afgesloten met alleen een gordijn. Ik kon de andere ''patienten'' horen en hoorde zelfs een vrouw schreeuwen van de pijn en de verpleegkundige zeggen: Spread your legs, oh just a few stiches. Vond dit wel raar dat je dus gewoon alles kon horen en soms zelfs zien! Ik was bezig met het invullen van mijn formulieren en werd toen gevraagd om een urine test te doen.. Toen begon het me te dagen dat ik waarschijnlijk een hele full body check zou krijgen! Ik kwam terug met mijn verse warme urine in een potje! Er werd een urine test gedaan en omdat ik laatst een ontsteking had was dat nog te zien, maar verder was het goed. Ik moest weer verder met mijn formulier invullen en werd daarna door een verpleegkundige in een van de ''kamertjes'' geroepen. Ik moest eerst een oogtest doen. Nou ik vertelde haar al dat ik niet goed zag en dat mijn lenzen in dit klimaat wat droog worden, dus dat ik nu helemaal niet scherp zie. Zoals ik voorspelde ging deze test ook niet helemaal perfect en de verpleegkundige raadde me aan om oogdruppels te kopen, want ik zag inderdaad wel heel slecht!

Daarna werd mijn bloeddruk gemeten en deze was goed! Hierna kwam, achteraf gezien, het verschrikkelijkste onderdeel van heel de Dive Medical. De lung volume test. Ik moest in een kokertje blazen tot dat ik bijna flauwviel, zodat ze konden meten wat mijn long volume was. Ze zei dat we de beste out of 3 zouden nemen. Maar na 7 helse pogingen hadden we opgegeven. Ze vertelde me dat ik zo mijn Dive Medical niet zou halen en dat ik dus niet kon duiken. Ik kon wel janken! Ze vond het goed om even te stoppen met het proberen en dat ik eerst even langs de dokter zou gaan. Ik werd nu afgezet door de verpleegkundige bij het kamertje van de dokter.

Ik moest weer wachten. De dokter kwam na een paar minuten aanlopen. Ze zei dat mijn longen niet goed waren en dat ze er eens naar zou kijken. Ze ging luisteren en zei dat het aan de techniek lag die ik gebruikte en niet aan mijn long inhoud zelf. Weer werden er een paar testjes gedaan, onder andere een balance test. Ik moest mijn ogen dicht doen en viel bijna steeds om had ik het gevoel, maar de dokter zei dat ik het goed deed! Voordat ik naar de lung volume test terug ging moesten mijn oren nog gecheckt worden. De verpleegkundige haalde me weer op en nam me mee naar een ander kantoor. Hier werden mijn oren getest. Ik had uitstekende oren, wat sommige niet zouden verwachten! Ik zat ver boven het gemiddelde van de gemiddelde jongere. Daarna werd de diepte van mijn oren gemeten en keken ze of mijn oren kon equilizen (poppen). Hierna was het weer zover.. de lung volume test. Om te kijken wat ik fout deed, kwam de dokter mee kijken. Of beter gezegd aanmoedigen. De dokter en de verpleegkundige gingen door het lint als twee cheerleaders terwijl ik op het ding aan het blazen was! EN IK HAALDE HET! Ik helemaal blij! Eindelijk boven de 100 procent, maar de verpleegkundige vond dat ik nog beter kon! Nou nog een poging en weer werd ik zo hard aangemoedigd. Ik had weer beter! Dus die score hadden we gebruikt! Pfoe.. ik heb het gehaald! 1,5 uur later kreeg ik mijn certificaat in ontvangst. Ik zag dat er op stond: Stop smoking! Ik had met de dokter erover gehad dat ik had gerookt, maar dat ik nu was gestopt! Ze vond het grappig om dat erop te zetten zodat mijn duikinstructeur kon controleren of ik nog steeds gestopt was! Haha!

Buiten deze ervaring heb ik ook mijn bowling skills even weer uit de kast getrokken! Gaby, Iris en ik zijn naar Frankston gegaan en hebben daar lekker sushi gegeten. We gingen een drankje doen bij Strike! Toen kwamen we er achter dat je ook kon gaan bowlen! We hebben 2 rondes gebowld en ik ga niet zeggen wie er gewonnen heeft. Want we zijn allemaal winnaars haha! Laten we het erop houden dat ik nooit een carriere in de bowlwereld kan krijgen!

Ik heb gisteren mijn eerste late dienst gehad. Ik vond het niet zo leuk als de vroege dienst! Hou ervan om bezig te zijn en met de mensen te kletsen! Bij de late dienst is dat iets minder. Ik mocht mijn eigen rooster maken en heb ook niet zoveel late diensten ingeroosterd.

Vandaag was ik vrij en heb ik heel de dag aan mijn duik cursus gewerkt, ook wat aan stage, maar vooral aan de e-learning! Ik moet 6 sections af hebben voor 14 maart. En heb nu net de eerste af! Dus moet even volle bak vooruit!

Ik heb ook gekeken voor de UGGs liefhebbers! Hier zijn ze rond de 115 euro. Laat me maar weten als je een paar wilt! Ik zal dan kijken hoe duur die zijn en je laten weten! Ook voor degene die mij een kaartje willen sturen vraag mijn adres!

  • 01 Maart 2014 - 20:18

    Mam:

    Lievie, misschien moet je curling proberen ipv bowlen :) lijkt mij idd sport voor jou! Die long inhoud heb je duidelijk van mij. Jouw pa zou app en zuster erbij omver geblazen hebben. Wanneer ga je op les ? Duiken is echt zo mooi. Kan niet wachten om met jou onder te duiken ! Hou van je. Veel plezier schattiie. Ik zou curlingbaan opzoeken in de buurt. Olympische Spelen 2018 ? Dikke dikke xxxxxx mamsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ik ga voor een half jaar naar Australie voor mijn stage. Ik verblijf in een gastgezin dichtbij Melbourne. Ik zal hier mijn belevingen en avonturen op schrijven zodat iedereen in Nederland op de hoogte kan blijven :)!

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 13902

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 15 Juli 2014

Australie

Landen bezocht: