Color Run and Labour weekend - Reisverslag uit Geelong, Australië van Anne Siemons - WaarBenJij.nu Color Run and Labour weekend - Reisverslag uit Geelong, Australië van Anne Siemons - WaarBenJij.nu

Color Run and Labour weekend

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 Maart 2014 | Australië, Geelong

Ik loop een beetje achter met mijn reisverslagen! Dus tijd voor een inhaalslag! Alweer 2 weken terug was het Labour weekend, ook wel Moomba festival genoemd! Ik weet niet goed wat ze vieren, maar het is een public holiday weekend.

Dat weekend waren Gaby en Iris ook nog in huis en we hadden toevallig al gepland om naar Melbourne te gaan dat weekend. Maar voordat we het gingen vieren zijn we sportief gaan doen! Ik had tickets gekocht om mee te kunnen lopen aan de Color Me Rad Run. Het is een loop ''wedstrijd'' waarbij ze je onder gooien met kleuren. De andere bekende variant daarvan is de Colour Run. De wedstrijd was in Geelong. Dat is 2 uur rijden vanuit Carrum Downs. Ik heb nog steeds geen auto, maar de andere twee studenten van Nederland hadden er al wel een en ze gingen met ons mee. Rond 8 uur in de ochtend vertrokken we en reden we naar Geelong.

Toen we aan kwamen zagen we al mensen rennen en we waren ook wel wat te laat. Snel zochten we een parkeer plaats. We kleden ons om en Gaby stond bij de auto deur. Ik zag een grote spin naast haar hoofd en vroeg haar: ''Is die echt?'' (Hij was namelijk massive en kon het niet geloven dat we 2 uur in de auto hadden gezeten zonder hem om te merken). Gaby draaide haar hoofd en zette het op het rennen! Het bleek een Hundsman spin te zijn.. Ze zijn harmless, maar massive en creepy! (Zie foto) We hebben iemand die ook op de parkeer plaats was gevraagd of hij het beest weg wilde halen en hij haalde met gemak de grote spin weg. Hierna zijn we richting de start gelopen en hebben we ons pakket opgehaald. In dit pakket zat een Color Me Rad shirt, een tatto haha, een nummer en een zonnebril. Buiten het rennen was er ook een podium met een DJ. We dachten dat er een grote opening was van de start, dus zijn we eerst maar gaan dansen. Toen het wel erg lang duurde begon het ons te dagen dat iedereen die daar stond waarschijnlijk al had gelopen.

Toen hebben we maar gevraagd waar we konden starten. De vrouw vertelde ons dat we een van de laatste waren en dat we snel moesten gaan lopen. We begonnen goed met rennen, maar het werd al snel rustig lopen en kletsen. Tenzij we bij een Color Point kwamen dan begonnen we te rennen haha! Daar stonden ze met de kleuren klaar en met waterpistolen om je onder te gooien en nat te spuiten met verf.

Iris was fanatiek en heeft heel veel gerend. Gaby en ik deden het rustig aan en we kwamen ook als laatste aan. Wat we een hele prestatie vonden! Toen we allemaal gefinisht waren hebben we nog gedanst bij het podium. En voordat ik het wist zaten we weer in de auto terug. (De auto was wel eerst gecheckt voor spinnen)

Ohja bijna vergeten te vertellen, maar de man die we vroegen de spin weg te halen bleek een oud footy player te zijn en was the special guest van de Color Me Rad Run. Dus we hebben een beroemdheid ontmoet haha!

Na goed schrobben was bijna alle kleur van ons af en maakte we ons klaar voor een avondje Melbourne. Het was een hele leuke avond en buiten het vuurwerk heb ik niet veel gemerkt van Moomba. Maandag was er wel een optocht, waarvan ik dacht dat die in de middag was, alleen die was al in de ochtend. Dus die hadden we helaas gemist!


  • 24 Maart 2014 - 23:39

    Mam:

    Mooi schat, voor mij ben je altijd al een engeltje :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ik ga voor een half jaar naar Australie voor mijn stage. Ik verblijf in een gastgezin dichtbij Melbourne. Ik zal hier mijn belevingen en avonturen op schrijven zodat iedereen in Nederland op de hoogte kan blijven :)!

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 13901

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 15 Juli 2014

Australie

Landen bezocht: