Aankomst - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anne Siemons - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anne Siemons - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Anne

30 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Na het wachten in London ben ik met het vliegtuig naar Dubai gegaan. Maar ik kon pas dit vliegtuig in na duizend en een controles. Ze dacht denk ik dat ik een drugs smuggler was, want ik heb me tot 3 keer toe half moeten strippen, mocht mn broek en t-shirt aanhouden gelukkig! Ook is mijn tas nog gecheckt voor drugs, met zo'n speciaal apparaat wat je altijd op TV ziet. Dat neemt dan zo'n sample af en die stoppen ze in een computer en die zegt dan of je drugs bij je hebt. Natuurlijk had ik dat niet en kwam ik deze controles allemaal goed door ;)

Na al deze controles mocht ik het vliegtuig in. En het bleek een dubbeldekker vliegtuig te zijn.. Pfoe dat zo'n ding de lucht in kan! Ik ben al verwonderd dat een normaal vliegtuig de lucht in kan, laat staan een dubbeldekker! Ik zat helemaal achterin bij het raam, dus ik kon lekker mijn stoel helemaal naar achter en lekker tegen het raam aan liggen. Naast mij zat niemand dus kon lekker schots en scheef gaan liggen. Aan het gang pad zat wel een ander meisje. We raakte aan de praat. Ik werd na een tijdje toch best moe en ging toch maar slapen, maar na een uur slapen gingen we al weer landen!

Op Dubai moesten we 1 uur wachten. Samen met het meisje heb ik toen rond gewandeld op het vliegveld en probeerde ik steeds weer uit te vogelen wat ze me probeerde te vertellen met haar zwaar Engelse accent! Toen moest ik weer door verschillende controles en ik werd er weer op ''steekproef'' uitgehaald.. Ofcourse, dutch single traveling girl.. We konden weer terug op het zelfde vliegtuig en zat dus weer op mijn heerlijke special spot. Alleen nu zat er ook iemand in het midden. Maar dat maakte het Engelse meisje niet uit die praatte gewoon over het meisje in het midden heen richting mij haha! Ik ging wel al snel slapen, want in Australie werd het avond en ik wilde me al op mijn jetleg voorbereiden.

Na een lange schone slaap ben ik nog 2 films gaan kijken. En daarna weer gaan slapen.. Heb toen heel de vlucht geslapen en werd wakker tijdens het ontbijt. Mijn lievelingsontbijt: Scramble egg with bacon. MMMMMMMMmmm! Na een vlucht van 12 uur gingen we landen. Er was echt een super mooi uitzicht over Australie, helemaal vol met dikke wolken! (Zal een foto toevoegen)

Ik was in Australie. Yeah I made it! Door de douane ging snel. Ik kwam aan op de aankomst hal en zocht naar een bordje met Anne of Siemons of NL Student, iets wat op mij betrekking had. Alleen zag ik niks en niemand met zo'n bordje. Na ongeveer drie kwartier rondgelopen te hebben als een verdwaald kind heb ik maar besloten om het om te laten roepen. Dus ik naar de balie vragen of ze konden omroepen wie mij kwam halen. ''Attention please, is here someone to pick up Ann Siemons? Attention please, someone for Anne Siemons?'' Toen kwam er een man aan en vertelde dat hij de manager was van Dutchcare en mij kwam ophalen. Ingrid, waar ik blijf slapen, kon me niet halen en daarom kwam hij. We vertrokken richting Carrum Downs waar ik slaap. Het was een uurtje rijden.

Ik kwam aan bij Ingrid en ze gaf me gelijk een dikke knuffel! Het klikt heel goed tussen ons en ik heb mijn eigen kamer en badkamer. We hebben eerst wat gekletst en daarna ben ik mijn spullen gaan uitpakken en een lekkere douche genomen! Toen zijn we naar de winkels gegaan om voor mij nog wat dingen te halen en een nieuwe simkaart voor hier in australie. Na het ''winkelen'' zijn we op een terrasje gaan zitten en had ik mijn eerste drankje in Australie, en dat moet dan wel een Heineken zijn! (Foto voeg ik toe)

En nu lig ik in bed even bijkomen van de reis! Schrijf weer snel! Als ik trouwens maar mijn laptop kan opladen want ik heb niet zo'n stekker voor hier bij me en in de shopping mall hadden ze er geen!

  • 30 Januari 2014 - 07:59

    Iris:

    Goedemorgen, is het hier. Super dat alles zo goed verlopen is. Was nog even een beetje spannend toen je degene die je kwam halen niet kon vinden. Je eerste aussiefoto ontvangen, ziet er super uit en zo te zien lekker warm. Geniet meis. Xx

  • 30 Januari 2014 - 08:04

    Anja:

    Hee Anne super gedaan dan ! ik heb op de wereldbol al aan Merel laten zien waar Australie ligt. Geniet ervan. Ik ga je volgen op deze site. Groets uit de Gaard

  • 30 Januari 2014 - 08:32

    Lieke:

    Oooopoh wat fijn dat de reis goed gegaan is! Michelle en ik zij jaloers op jou ontbijt haha. Hele dikke kus en veel succes xxxx

  • 30 Januari 2014 - 09:21

    Zoey:

    Fijn dat alles goed is schat en dat je een goede reis hebt gehad! Fijn dat je ook iemand had om mee te praten :)

    Veel plezier daar. Dikke kus xxx

  • 30 Januari 2014 - 11:20

    Arjan:

    Hele opluchting toen ik je aan de telefoon had en dat ik hoorde dat je veilig was geland! Kijk maar eens goed rond de eerste paar dagen :). xxxxx

  • 30 Januari 2014 - 11:43

    Mams:

    Welcome Downunder ! Trots op jou ! Dikke xxxx mamsie

  • 30 Januari 2014 - 20:24

    Wim En Amanda:

    Heeee Anne!

    Fijn dat alles goed is gegaan en je veilig bent geland! Maak er wat moois van! Komt vast wel goed! :) Benieuwd te lezen wat je allemaal meemaakt!, als het je lukt zo'n stekker te vinden dan, maar dat zal vast lukken! Have fun! :)

    Dikke kus ons!

  • 31 Januari 2014 - 00:59

    Amber:

    Hee liefje, wat een heerlijke verhaaltjes! Wat fijn dat je vlucht zo goed is gegaan en dat het zo goed klikt met Ingrid! Ik ben benieuwd hoe je eerste werkdagen zal gaan, wat staat er voor morgen allemaal op de planning? Ik hoop dat je snel een passende stekkerdoos vind zodat je je laptop kan opladen en dat ik nog lang kan genieten van je verhalen! Enjoy mopsie xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ik ga voor een half jaar naar Australie voor mijn stage. Ik verblijf in een gastgezin dichtbij Melbourne. Ik zal hier mijn belevingen en avonturen op schrijven zodat iedereen in Nederland op de hoogte kan blijven :)!

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2604
Totaal aantal bezoekers 13916

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 15 Juli 2014

Australie

Landen bezocht: