Ik loop even wat achter.. - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Anne Siemons - WaarBenJij.nu Ik loop even wat achter.. - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Anne Siemons - WaarBenJij.nu

Ik loop even wat achter..

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 April 2014 | Australië, Phillip Island

Zo het is al een hele tijd geleden dat ik wat heb geschreven.. Heb het ook ZO druk (met genieten vooral). Even kijken.. mijn laatste verslag ging over de Great Ocean Road. Dat is al zeker meer dan een maand geleden! Ik zal proberen nog wat op te schrijven, maar het wordt vast een hele warboel van verhalen.

Na de GOR moest ik afscheid nemen van Iris! En dat betekende ook dat ik weer alleen in huis was samen met Ingrid. Was wel even wennen van 6 vrouwen naar 2 vrouwen in huis.

Het weekend erna was de kleindochter van Ingrid jarig. Ik vroeg wat ze voor haar verjaardag wilde, maar ze vond het al super als ik Nederlands ging praten tegen haar kinderen. Ze spreken geen Nederlands, maar ze vinden het blijkbaar fantastisch als iemand een andere taal spreekt. Ingrid en ik vertrokken richting Phillip Island. Lekker door de middle of no where gereden met mooie uitzichten.
Na deze korte, maar mooie roadtrip kwamen we aan bij Casey's huis. Ik werd gelijk geknuffeld door haar en door de kinderen van Ingrid. Haha voelde me helemaal gevleid. Gelijk werd er een wijntje ingeschonken en gingen samen lekker mexicaans koken. Het was super gezellig om met heel de familie aan het koken te zijn.
Het was Casey haar verjaardag maar ik kreeg een kadootje van haar dochter haha. Ze had van stof een varkentje voor mij gemaakt. Ik vroeg of ze wilde weten wat het in het Nederlands was. Natuurlijk wilde ze dat en ik zei: ''Varken''. Heel de familie begon te lachen en ze zeiden dat ik niet mocht schelden. Het klonk ook echt als een scheldwoord. Het meisje heeft heel die dag varken gezegd.
We aten samen en na het eten kwamen ook de vriendinnen van Casey. Mijn naam werd al snel veranderd naar The Netherlands, want hoe ze hier Anne uitspreken.. Het klinkt echt niet.. We begonnen te kingsen en na een half uurtje waren we er ook al snel klaar mee. Dus gingen we buiten om het kampvuur gezellig kletsen. Voelde me een echte Aussie onder de sterren hemel bij een kampvuur uit een GOONbag drinken. Het was een heerlijke avond en het werd in de late uurtjes. Gelukkig sliepen we bij de dochter van Ingrid, die woont om de hoek, dus we hoefde niet terug naar Carrum Downs.

De volgende dag gingen we kater ontbijten bij de Mackers (McDonalds) en wat mis ik de Mc Kroket MMmmm... Mensen we moeten echt de Mc Kroket meer waarderen. Ik zit hier nu 3 maanden zonder en dan pas merk je wat een gemis het is als je in de McDonalds staat en hem niet kan bestellen.. Met pijn in mijn hart bestelde ik een andere burger.
Vandaag stond op de planning dat we Phillip Island gingen verkennen. Ik had er alleen van gehoord dat ze een Pinguin Parade hadden, maar Corina en Ingrid zouden me van alles laten zien van Phillip Island.
We begonnen bij een klein eilandje in Phillip Island. Het was eigenlijk een grote kinderboerderij! Ik werd weer helemaal een kind. Lekker rondlopen tussen de boerderij dieren. Bij entree vertelde ze me dat je een koe kon melken. Nou dat wilde ik zeker wel doen hoor!
Na wat rondgelopen te hebben was het tijd om de koe te melken. Veel mensen stonden er te wachten en super veel kleine kinderen natuurlijk. Ik moest wachten tot alle kindjes waren geweest en toen was daar het moment. Voor het eerst in mijn leven molk ik een echte koe. Nou het voelde als een heel belangrijk moment, maar nu ik het zo typ klinkt het niet zo spannend en denderend. MAAR DAT WAS HET WEL! De koe heette Honey en toen ik klaar was zei ik ''Thanks Honey''. De verzorger zei hierop ''It's ok darling''. Ha-ha echt grappig.. Hierna gingen ze whip slaan. Met een lange grote zweep op de grond slaan en een geluid produceren van een kanon dat wordt afgeschoten. Eerst werd het voor gedaan, door de verzorger die ook bij de koe stond, hierna vroeg hij om vrijwilligers. En natuurlijk wilde niemand voor 40/50 man zichzelf voor gek zetten. Je kan het wel raden.. De verzorger wees naar mij en zei: ''You, come here! You were good at cow milking so this is easy for you.'' Oh god... Nou moest ik daar voor al die mensen met een zweep gaan slaan. Het ging een paar keer mis, maar toen had ik het door en BAM BAM BAM als een echte cowgirl! Kreeg een groot applaus!
We hebben hierna nog wat rondgelopen en wat dieren geaaid en gevoerd, zoals je doet op een kinderboerderij, maar gingen daarna door naar A'Maze'ing things. Dit was een soort interactief museum waar alleen maar illusie dingen waren. Dit was echt super leuk en voelde me weer een kind natuurlijk! Heb hier toen ook een Rubik's Cube gekocht. Ik heb besloten dat ik hier een soort Sims poppetje ben met die balkjes boven het hoofd. En ik wil echt de meest domme en leuke dingen leren hier, zodat mijn balkjes zich vullen! Dus de Rubik's Cube hoorde daar ook bij. (Het heeft me 1,5 week geduurd om dat ding op te lossen, nu ben ik bezig om hem te kunnen oplossen binnen een bepaalde tijd.)

Als laatste gingen we naar de Pinguin Parade. Je gaat dan naar het strand van Phillip Island waar elke avond 500-4000 pinguin's via het strand naar hun nestjes waggelen. We zaten front row en zodra de zon onderging zagen we de eerste groepen aan waggelen. Het was zo lief.. Ahw die kleine beestjes, deze soort werd niet groter dan 30 cm, zo waggelend op het strand. Ze kwamen ook best dichtbij en je kon ze goed zien! Daarna kon je terug lopen en waren er paden over het gebied gemaakt waar de nestjes waren. Je kon ze zo nog beter zien en ze volgen. Het was echt een super afsluiter van de dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ik ga voor een half jaar naar Australie voor mijn stage. Ik verblijf in een gastgezin dichtbij Melbourne. Ik zal hier mijn belevingen en avonturen op schrijven zodat iedereen in Nederland op de hoogte kan blijven :)!

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 13917

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 15 Juli 2014

Australie

Landen bezocht: