Moonlit sanctuary - Reisverslag uit Pearcedale, Australië van Anne Siemons - WaarBenJij.nu Moonlit sanctuary - Reisverslag uit Pearcedale, Australië van Anne Siemons - WaarBenJij.nu

Moonlit sanctuary

Blijf op de hoogte en volg Anne

15 Maart 2014 | Australië, Pearcedale

Ik ga even wat verslagen inhalen! Heb het druk gehad! We, Gaby, Iris en ik, zijn vorige week naar Moonlit Sanctuary geweest. We wilden alle drie nog graag een koala vast houden. En na wat rond vragen kwamen we uit bij Moonlit Sanctuary. Dit was een plekje dichtbij waar we wonen.

Ingrid wilde ons brengen, want ik heb nog steeds geen auto! Wel ''goed'' nieuws de auto komt 29 maart! Na een kort ritje van 20 minuten kwamen we aan bij Moonlit. Het leek op een soort opvang centrum voor kangaroo's en wat andere vogels, reptielen en nog wat dieren.

Het was helemaal nog niet druk, want we waren vroeg in de middag. We konden voor weinig geld een koala vasthouden en een python vasthouden, dus dat hebben we natuurlijk gedaan!

Maaaar voor dat we deze konden vasthouden gingen we eerst even over het terrein lopen. Op het terrein liepen allemaal dieren los rond of met een open ''kooi''. We liepen verder en toen kwamen we bij het kangaroo en walibi gedeelte. Hier liepen ze los rond en we hadden bij de entree eten gekocht, dus we konden ze voeren. Zodra we het gedeelte binnenliepen kwamen er gelijk wat walibies aan. Ze waren zo tam en je kon ze gemakkelijk aaien en voeren! Ik lag er gewoon naast selfies te maken haha! (Zie foto's)

Daarna liepen we naar de koala. Hij heette Bluegum en we mochten hem aaien en knuffelen. Hij was een soort van zacht, maar lekker aaibaar! De ranger liet ons zijn poep ruiken. Het moest naar mint ruiken, maar dat viel wel mee! Het was echt super met Bluegum, ouwe versierder.

Daarna gingen we de python, Georgie, vasthouden. Ik was hier best zenuwachtig voor. We zaten nog aan ons broodje tussen door toen de ranger Georgie uit haar kooi pakte en er gewoon mee rond ging zwieren! Iedereen die de python mocht vasthouden kwam naar voren. Om de beurt hielden we haar vast. Gaby was voor mij en ze zag er heel relaxed uit.. Maar toch was ik wel zenuwachtig! Toen was het mijn beurt! Hij was toch best zwaar voor een ''kleine'' python. En zijn huid was veel lekkerder dan verwacht! En moest er bijna aan denken om een als huisdier te nemen, maar dan zou hij/zij K5 opeten!

Hierna zijn we weer terug gegaan! Super leuke dag en lekker Australisch geweest!

  • 18 Maart 2014 - 23:39

    Tante Lindje:

    Heey Anne,

    fijn te lezen dat het goed met je gaat!
    Geniet met volle teugen van al die nieuwe (vooral leuke) ervaringen; je neemt ze immers voor altijd met je mee! Kortom: hoe meer hoe beter!

    Enjoy!
    Veel liefs vanuit de Gaard xxx


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ik ga voor een half jaar naar Australie voor mijn stage. Ik verblijf in een gastgezin dichtbij Melbourne. Ik zal hier mijn belevingen en avonturen op schrijven zodat iedereen in Nederland op de hoogte kan blijven :)!

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 13922

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 15 Juli 2014

Australie

Landen bezocht: